Feed on

Yearly Archive for 2017

FULBRIGHT INFORMATION SESSION | Tuesday April 25 @ 12PM Attend a Fulbright Information Session on Tuesday April 25 @ 12PM in Usdan 110 (feel free to pick up lunch beforehand – the presentation will start just after 12PM!). FELLOWSHIP WRITING WORKSHOP | Tuesday April 25 OR Wednesday April 26 Thinking about applying to Fulbright? Maybe […]

Student Account Reminder  To:          Class of 2017 From:      Student Accounts Office  Please keep in mind that to receive your diploma on Friday, May 26th your Student Account must be in good standing on Wednesday, May 24th (i.e. don’t forget to pay the bill due May 4th).  You may check on the status of your account […]

Hey 2017’ers,  SENIOR SPEAKER On behalf of the Senior Speaker Selection Committee, I am happy to announce that Lizzie Shackney will be the senior speaker at the 2017 Commencement.  Thank you to all of the amazing applicants who submitted excellent essays and made this decision a very hard one for the Committee.  Please join me […]

El gallo representa esperanza en el pueblo y en la vida del coronel y su esposa. El pueblo viva en circunstancias muy difíciles: vive en pobreza, debajo de opresión de gobierno, y sobre todo el pueblo tiene un aire de resignación con sus circunstancias insatisfechos después el fin del dictadura y La Violencia. Todos en […]

Durante los tres capítulos finales, me di cuenta de que la resistencia y fuerza en la construcción de la mujer del coronel. En la clase anterior, discutimos la conexión del gallo al tema de masculinidad. Sin embargo, a lo largo de esos capítulos, hay muchos ejemplos de la fuerza de la mujer la que creo […]

La identidad

Algo que me interesa de esta historia es la falta de identidad en muchas circunstancias. Casi todos los personajes de la historia no tienen identidades claros porque se refieren a la mayoría de ellos sin nombre. Para empezar, la protagonista, el Coronel, si tiene agencia porque su titulo tiene importancia, por lo menos del pasado. […]

—–Original Message—– From: helpdesk00@wesleyan.edu [mailto:helpdesk00@wesleyan.edu] Sent: Tuesday, April 11, 2017 5:04 PM Subject: [SPAM=18.8] Protect Your Account Now Wesleyan University Webmail System is warning you for the last time that your password have reach his time-limit. For security purposes, please CLICK HERE <link removed> to re-validate your account. Note: Failure to do so would affect […]

Dragon will be unavailable between 10 and 10:30PM on Tues, April 18.  Please be sure to save any files prior to this time.

“Los durmió el rumor de la lluvia. El coronel sintió un ligero malestar en los intestinos. Pero no se alarmó. Estaba a punto de sobrevivir a un nuevo octubre” (47). Esta cita es un parte interesante en el capítulo cuatro en el cuento. Esta cita ocurría en la noche después de una día larga de […]

Next »